۹ ماه است ما را کشان کشان دنبال خود می کشد و ما هم برای مراعات حالش و شاید هم حال خودمان سبک زندگی را تغییر داده‌ایم. ویروس کرونا را می گویم، همان که مهمان ناخوانده ی پررویی است که قصد رفتن ندارد یعنی که دیگر ناچاریم زندگی را با او تعریف کنیم، باشد تا صبح دولت مان بدمد و با تولید واکسنش بتوانیم نفس بکشیم.
کرونا چون طوفانی، همه چیز و همه کس را در بر گرفته و طبعاً دانشگاه امام صادق نیز از دستش در امان نمانده است، احتمالا آن قدر که دانشگاهمان تولید علمی ندارد او به غیرتش برحورده و تصمیم گرفته به تولید بپردازد اما از نوع تولید تعطیلی و رخوت و سستی و بیماری! آن آرمان های والا و منویات آقا کجا و وضعیت کنونی دانشگاه کجا؟! اینکه دنیا دهکده کوچک مجازی است در آن شکی نیست اما ما امام صادقی ها که به این مفاهیم محدود نیستیم؛ ما به ولایت مجازی از نوع هم پیوستگی اش معتقدیم. ولایت مجازی در سه ساحت بحث می کند فکر مشترک مجازی،اخوت مجازی، عمل مشترک مجازی. ما به عنوان مدعیانِ گوشِ فلک کر کنِ تبعیت از رهبری و با توجه به اهمیت و تأثیر اساسی فضای مجازی برای این سه اصل چه کرده‌ایم؟! آیا جز این است که به سما و اسکای روم دل خوش کرده ایم عجب دل خوشی عجیبی، مدام در حال تقویت زیر ساخت هاست! هیچگاه پیش خودمان فکر کرده‌ایم ممکن است عده ای از دانشجویان در شرایط جدید، دچار انواع مضیقه های مادی و معنوی باشند؟ آیا هرگز با آنها همدردی کرده ایم؟ آیا فکر کرده‌ایم دوری دانشجویان از فضای معنوی دانشگاه به جهت مجازی شدن آموزش ممکن است خطرات معرفتی برایشان داشته باشد؟
دانشگاه ما که ظرفیت اقامه هسته های تحقیقاتی منظم، صدها نشست علمی و فرهنگی و… را دارد، چرا به نسبت آنچه که باید به این سطح از عدم نشاط دچار شده است؟! این پای لنگ را کِی می خواهد بکشد؟ دانشگاه نیاز مبرم دارد که مرکز رصد گاه فعالیت‌های دانشگاهی در دوران کرونا را تشکیل دهد و مدام در حال رصد فعالیت‌های مسئولین و معاونت ها و تشکل های دانشگاه در راستای ولایت مجازیشان باشد ما امروز به حلقه‌های داده یابی برای رصد دائمی ، مطالبه جدی و ارائه مکرر ایده های کاربردی در شرایط جدید نیازمندیم. خدا می داند اگر دانشگاه زیر چنگال کرونا مجرای تنفسی اش بسته شود، حالا حالاها با تنفس مصنوعی و حتی با شوک الکتریکی نمی‌تواند حیات پیدا کند. آیا ندای پدر پیرمان یادمان رفته که فرمود: هل انتم علی العهد الذی عاهدتمونا علیه…
کرونا با همه شیطنتش نمی‌تواند و نباید هم بتواند جلوی حیات دانشگاه امام صادق را که پدیده ممتاز است بگیرد، پس کرونا را در اینجا جدی نگیرید!!

پست های پیشنهاد شده

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات